Alla inlägg under oktober 2007

Av Viktoria - 27 oktober 2007 12:40

 Fick en utmaning först från 1 Linnea.. tackade men avböjde.. men då kom det nr2 från en annan Linnea.. hmm ja ja jag gör väl som ni säger.. Så detta är från mig till er båda. :-)



Här är reglerna:
1. Länka till den som utmanat dig.
2. Berätta 7 sanningar om dig själv.
3. Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.
4. Lämna ett meddelande till dem du utmanat.

Mina 7 sanningar:
1. OM jag är missövd så tar det mycket länge innan jag är pigg och glad igen.

2. När jag är trött och sliten tänker jag alltför mycket på saker som lätt gör en ledsen

3. Jag gillar inte att bada i sjön, havet när jag inte vet om jag når botten.. är ingen fisk i vattnet.

4. Jag älskar att bada i badkar

5. Det uppenbara, Elsa är min ögonsten.
6. Jag blir fruktansvärt frustrerad om människor inte säger vad de tycker, tex på möten och så när jag vet vad de egentligen tycker..

7. Jag är i mycket stort behov av egen tid. Tycker det e kul att träffa folk men tycker det är mycket skönt att bara vara hemma.


Skickar inte vidare till någon särskillt utan du som läser som e sugen får gärna svara på din egen blogg.. Jag utmanar därför ALLA som läser min blogg och har en egen :-)

Av Viktoria - 23 oktober 2007 12:57

Idag har vi hälsat på hos mamma och T på 6-års. Vi var med på Sångsamlingen och det var sååå trevligt så. Många mysiga barn som var mycket intresserad av Elsa.

I natt kommer Per hit. Får väl se till så Elsa är pigg och glad då. Får lägga henne tidigt. Tror nog att Per vill krama om henne ordentligt och det e ju kuligare om hon e vaken.

Just nu sover hon middag. Jag började att virka en slips igår. Den blir nog läcker tror jag.. har inte kommit så långt.

Igår var jag med Malin till IKEA och shoppade lite.. Jag hade ett pressentkort på 400:- så jag betalade bara 77 :- själv. Köpte nästan 6 meter tyg, några ramar, en stoooooor flodhäst till E, fingerdockor till E och så kommer jag inte ihåg ngt mer. Dessutom var vi in på en gigantisk godisaffär. Fick fler Tuupla slurp!!!... inte för att jag egentligen behöver några men gott var det.

Skall snart ta fram dammsugaren och börja fixa fram så Per har ngnstans att sova.

Ha det gott och Kommentera friskt..


Kram 

Av Viktoria - 18 oktober 2007 20:23

Lilla snuttan e fortfarande förkyld och hostar även lite.. men för övrigt är hon faktiskt rätt så pigg. Idag har vi inte gjort mycket. Fixat lite i köket och ändrat om i bokhyllan. mamma och pappa hade en massa VHS filmer som de ändå inte ser på så jag lade undan dem och ändrade runt på lite "prydnader".

Åkte till Kalix vid 17 och hämtade Linnea på hennes jobb. Åkte och köpte en hästtidning och en cool klubba åt lilla T som skall åka långt imorgon.

Funderar på om jag skulle baka de där kakorna själv imorgon och ta med till Piteå på lördag.

Har 2 veckor kvar här och blir mer och mer sugen på att faktiskt fixa ett hus och jobb här. Trivs bra och tycker det är lugn och skön stämning.  Gissar att det inte sker idag eller imorgon men kan tänka mig det inom kort. Vet att Per också kan tänka sig det så då känns det ju lite lättare.. Hade varit värre om han hade vägrat att ens tänka tanken.

Snuttan sover nu och jag tänker ta mig en lite macka..


Kram 

Av Viktoria - 15 oktober 2007 13:13

..och hittade Idépappans blogg .. Har den vid mina länkar. Tyckte den var kul

Lilla snuttan är bättre från sin förkylning idag och hon skall nu få bli påklädd och komma till köket.. Skall röra ihop pankakssmet.

Funderar även på att åka och handla lite "material" till Chocolate Chip Cookies.. En dunderstor deg som är nästan godare innan den blir kakor :-)

Blir massor och stora är de.. Recept??


450gr Smör (står osaltat men jag tar vanligt marg.)

4,1 dl socker

5,3 dl farin socker

4 stora ägg

14,5 dl mjöl (ungefär, du märker av på degen..)

1tsk salt

2 tsk bakpulver

2 tsk bikarbonat

1 tsk vaniljextrakt (har du inte så smaka av med vaniljsocker)


800gr choklad (hackade i rätt så små bitar. Brukar ta hälften mörk hälften ljus (ej vit)..)


175 grader på ugnen.

rör ihop allt och knåda in chokladen sist.

sleva ut med en glasskopa på plåt. Kom ihåg att de åker ut ganska ordentligt så inte för tätt..


Edit: In the bowl of an electric mixer fitted with the paddle attachment, cream together butter and sugars. Add eggs, one at a time, mixing well after each addition. Reduce speed to low and add both flours, baking powder, baking soda, vanilla, and chocolate; mix until well combined.

Utdrag ur Martha hur du gör när du rör ihop allt.. kanske är viktigt för resultatet :-) Kram


Smaka gärna på degen me..


ps. har översatt receptet från Martha Stewart så kanske kanske är inte måtten exakt men det brukar bli smarrigt.


Lycka till!!

Av Viktoria - 14 oktober 2007 17:00

Just precis idag har våran lilltös sin 5 månaders dag..

Hon e just nu jätteförkyld och hade ganska mycket feber tidigare idag. Febern är nu borta och hon e lite lite piggare.

Skulle ju åkt till IKEA idag men det bidde inte.. Fick mig dock en Tupla så jag är nöjd :-) För er som inte vet vad en Tupla är så kan jag säga att den är jäkligt god ;-)

Har inte gjort så mycket idag. Laddat hem Skype och kopplat in Live Cam.

Nåja nu skall jag ta och gå och snacka lite med mina föräldrar. Lillegumman sover just nu..


Kram

Av Viktoria - 13 oktober 2007 13:05

idag är det härligt oktoberväder här i Nyborg. Solen skiner och det är faktiskt rätt så varmt men ändå lite friskt.. hur det nu går ihop. Snuttis sover ute nu sedan 2 timmar och verkar gilla det riktigt mycket.

Här är så lugnt och skönt till skillnad från Autostradan utanför oss där "motorgänget" kör både dag och natt så det ryker.. börjar bli riktigt irriterande.. men här kan jag släppa det och bara njuta. Härligt härligt. Per har hört av sig från Kiel. De var och shoppade lite för att snart vända om igen mot båten. Idag tar vi det bara lugnt. 

Filmtips: Titta på 4:an ikväll kl:21.00  åtminstone om du gillar romantiska komedier.. den filmen är riktigt härlig. Säg till sedan om du lyckades hålla dig från att bli förälskad i killen hon hyr.. Ja hör gärna av er ändå. Vet allt att ni lurar där ute bland inläggen :-)

Nä nu skall jag faktiskt ta och blogga runt lite medans snuttis sover..

Kram på er 

Av Viktoria - 12 oktober 2007 14:24

Idag har jag spenderat hela dagen med min brorsdotter T. Vi har kört runt och kikat på hus till salu. Såg minst 2 med riktigt kanonläge. Precis vid vattnet. Sedan har vi varit på Lyktan och köpt lite fika som vi tänkte fika med Gaggan på branstationen. Vid 12 handlade vi mat och stack iväg till Linnea o Eriks lgh och åt. Den var jättefin.

Sedan körde vi runt lite i Kalix. Jag visade var min mormor bodde och var pappa jobbade och var jag gick i skolan osv. 

nu skall vi gå ut och gå en sväng..


Ha det

Kram 

Av Viktoria - 9 oktober 2007 22:40

På torsdag åker jag och snuttan iväg till Kalix igen. Per får klara sig ett tag utan oss. Tur det finns telefon med kamera och så man kan skicka filmer.

Idag har vi inte gjort så mycket.. Tagit det lugnt. Jag har börjat fundera på packning och tvättat 3 maskiner. Gillar faktiskt mycket mer att tvätta nu när vi har tumlare me.. Då kan man liksom vika ihop redan nere vid tumlaren och så e det slätt och fint och färdigt för skåpet. Perfekt. Hatar nämligen att ta ner tvätt från sträcket.

Ha det nu så bra .. Det finns ju dator även i Kalix så jag skall nog kunna blogga runt även när vi e där. Men kommentera gärna vet jag.. :-)

Och har du ingen blogg så skaffa gärna en... e så kul att läsa vad andra tycker och tänker.. behöver inte vara så himla "intressanta" saker egentligen.... lite om ditten och datten går så bra så..


Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards