Alla inlägg under juni 2007

Av Viktoria - 29 juni 2007 22:39

En mysig liten bild med Per o Elsa.


Kram

Av Viktoria - 29 juni 2007 22:37

Min och Pers favoritmössa att ha på Elsa. Hon e så söt i den. Ni skulle se hur stor den var när hon var nyfödd.. Ja den e fortfarande lite stor men ändå mycket mer lagom.

Kram

Av Viktoria - 29 juni 2007 04:20

Igår vid 18 tiden kom Linda och Helena till mig. De skulle komma och hälsa på och kika på lilla Elsa och så. När vi hade fikat färdigt och jag satt mig för att amma Elsa säger Linda...- Där ute går ju en massa brudar ...måste vara möhippa.. Jag säger (av någon anledning)- Men ingen har väl möhippa på en torsdag! Så ser jag dem i ena fönstret... Linda säger.. - Men de kommer ju hit.. hon fattar galoppen och jag tror det är möhippa för Linda från hennes övriga vänner som hon umgås med.´Linda säger - Men det e ju för dig me..

Nämligen så att både jag och Linda gifter oss.. jag i juli och hon i augusti.

Det är alltså de flesta från vårat jobb som kommer utklädda som brudar och överraskar oss. Både Per & Henrik har alltså vetat om detta i kanske 2 veckor eller så. Hmm... Man skall väl inte ha hemligheter i ett äktenskap??? Eller??  Hi Hi.

I och med att varken jag eller Linda e så där jättesugen på att klä ut oss så hade de klätt ut sig själv istället..

Så det var bara för mig att amma färdigt Elsa och så drog de iväg med oss..

Inget skämmigt hade de bestämt men det väckte helt klart uppmärksamhet när det tågade typ 15 vitklädda kvinnor med krona och gardiner som slöja genom Bengtsfors. Vi gick förbi parken där friskis och svettis höll på... där blev det en kort sväng med gymnastik och så gick vi till Rosellmagasinet för mat. Jättetrevligt var det. Har massor med bilder som jag skall försöka få uppladdat.. Skall be Per o hjälpa mig att fixa det på sin dator i och med att denna dator e knäpp i USB´n som nu varit en ursäkt i 100 år snart.. Men vi lagar nog denna så småningom eller hellre som Per vill.. köper en ny :-)


Ha det gott

Kram
Viktoria

Av Viktoria - 26 juni 2007 05:57

...men jag har faktiskt inga midsommarbilder... tror inte det iallafall.. kommer inte ihåg om jag tog några.. Amningsdemens kallas det :-)

Hur som helst så har jag ju lite problem att ladda över bilder då USB´n fortfarande inte e riktigt på G. Har ju förståss lite andra bilder men snart får ni ju se Elsa "live" så ni får nöja er med det Jofi & Gaggan :-)

Igår var vi på jakt efter klänning till mig och lite kläder till Per. Per hittade ett par skor till den stora dagen och jag hittade en ev. klänning till åtminstone något av de bröllop jag skall på. Får liksom ha lite reservplaner om man inte hittar någon riktigt "perfekt" klänning. Just nu med alla reor är ju att det nästan bara finns xs,small, medium och möjligen möjligen Large kvar.. Och när man har mjölkdjuver i strl "STORT" så måste man ha åtminstone xl om man inte går på "spec" avdelningarna men då är det tyvärr oftast tantvarning...och det gör mig förbannad. Man måste inte vara tant för att dra xl eller större.. Går man på "vanliga" kläder så är de oftast anpassade efter ....ja efter vem.. Vet faktiskt inte.. hur som helst så hittade jag en klänning på "Vanlig" affär.. B.young och på "vanligt" pris. dvs inte rea. Jag hoppas att det kommer in nya kläder hela tiden och inte att de snart börjar med typ höstkläder.. Nästan så jag funderar på att sy mig en kjol istället för att ränna runt i blindhet och kanske möjligtvis hitta ngt. Kan ju inte gå naken på Bröllop/Dopet.. Vore säkert kul om det var ett stort gäng med singelkillar som gillar kvinnor med hull men detta är ju inte ett sådant evanemang direkt.. & jag är ingen som gillar att springa runt naken .. Men jag har 2 olika lösningar ifall det blir nöd så det ordnar sig nog.

Nog om klänningar/kjolar...

Vi var som sagt och shoppade i Karlstad nästan hela dagen igår. Elsa var såååå duktig så. Hade det nog lite jobbigt i värmen.. Var inte såå lätt att shoppa med en bebis när man skulle prova kläder. Per var och laddade biljettautomaten och jag skulle pröva kläder i ett pytteprovrum med en stor vagn o en bebis.. men jag lyckades.. Man får inte vara rädd att göra bort sig direkt.. måste ha sett rätt tokigt ut särskilt då vagnen stack ut till hälften.. Innan  vi var hemma var klockan redan över 21. Vi gick till sängs vid 23-23.30 och Elsa vaknade inte förrän nu vid 05.30 så det var bra gjort att sova så länge.. Känner mig faktiskt ganska utvilad. Nu sover hon igen men har fått mat. Jag tänkte att jag får passa på att uppdatera och göra sånt jag behöver 2 händer till innan hon vaknar igen. Tänkte faktiskt sova en snutt också.

Imorgon skall vi mäta & väga Elsa.. skall bli kul att se vad som hänt.. Är ju några veckor sedan..

Nåja.. Skall jag hinna sova måste jag nog hoppa till sängs nu..

Kram
Viktoria

Av Viktoria - 20 juni 2007 17:28

Tog en tur till fritids idag och hälsade på lite.

Det var inte så många barn men de som var där var mycket intresserade av lilla Elsa.. Tjejerna iallafall.. Och alla fröknar såklart.

Till Lunch åkte vill tillbaka till Bengtsfors och åt lite lunch med pappa Per.

Jag har sedan suttit här och lagt ut lite grejer på Tradera och Elsa har sovit nästan helt sedan vi kom hem. Hon åt lite bara och så somnade hon.. Nu har hon sovit så länge att jag blir sugen på att väcka henne.. men det e ju dumt så jag får försöka hålla fingrarna borta..

Här har det annars varit fint väder idag.. lagom varmt.. inte så där äckligt varmt.


Ha det gott

Kram..

Trevlig midsommar om vi inte hörs innan..

Av Viktoria - 17 juni 2007 15:49

Idag tar vi det bara lugnt i regnet. Elsa sover i Baby Björn på mitt bröst. Hon har det rätt så gott är jag nog rätt så säker på.

Vi skall snart göra lite pannkakor till middag.. Måste göra slut på mjölken.

Har verkligen inte gjort mycket vettigt idag.. tja mysa är ju vettigt men så där husligt. Ja köket har jag fixat till i och så tänkte jag faktiskt dammsuga lite.. Eller så sätter jag Per på det.

Måste också organisera alla fina kläder som Elsa fått av alla möjliga och omöjliga :-) Jag var dum och handlade kläder för någon vecka sedan till henne.. fast hon redan har fått mer än hon kan använda.. Men det e ju såååå kul.

Måste organisera så att hon hinner använda allt och så att de ligger i rätt låda efter storlek.. då e det lättare att hålla koll. Tack alla som vi fått kläder av och andra presenter me.. Böcker och kläder har det mest blivit.

Den 8:e åker vi till Norrland i 4 veckor. Det skall bli så skönt.. Kan ju också avslöja att det blir både Dop och Bröllop den 28 Juli i år. Hmm skall bli spännande. Blir närmaste släkt och vänner vi umgås med som kommer. Man kan ju tyvärr inte bjuda alla människor i hela världen fast man skulle önska det.

Ha det gott

Kram


ps. Är alltid kul med kommentarer så jag ser att ni varit här:-)

Av Viktoria - 11 juni 2007 10:34

Och så får vi nog plantera de stackars blommorna som väntat på plantering i flera flera dagar nu. Har bara varit så himla varmt så det har liksom inte funkat att ligga i blombänken och bända loss rotsystem.

Just nu sover lilla Elsa i Baby Björn som jag har på mig. När inget annat funkar gillar hon att somna i den.. vilket är till vår fördel då man samtidigt får händerna fria att tex skriva på datorn eller pyssla och så..

Hon tycker det är lite väl varmt nu om dagarna men vi är fler i familjen som tycker det så det e ju inte konstigt.

Nu skall vi ta och gå ner och käka lite frukost.. Ja Elsa har fått sin.. den finns ju liksom med överallt man går..

Ha det gott

Kram

Av Viktoria - 8 juni 2007 12:33

..kan det vara svårt att hålla ögonen i styr när man bara är några veckor.

Denna bilden e lite suddig men så söt så jag kunde liksom inte låta bli..

kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards