Direktlänk till inlägg 29 juni 2007

Möhippa

Av Viktoria - 29 juni 2007 04:20

Igår vid 18 tiden kom Linda och Helena till mig. De skulle komma och hälsa på och kika på lilla Elsa och så. När vi hade fikat färdigt och jag satt mig för att amma Elsa säger Linda...- Där ute går ju en massa brudar ...måste vara möhippa.. Jag säger (av någon anledning)- Men ingen har väl möhippa på en torsdag! Så ser jag dem i ena fönstret... Linda säger.. - Men de kommer ju hit.. hon fattar galoppen och jag tror det är möhippa för Linda från hennes övriga vänner som hon umgås med.´Linda säger - Men det e ju för dig me..

Nämligen så att både jag och Linda gifter oss.. jag i juli och hon i augusti.

Det är alltså de flesta från vårat jobb som kommer utklädda som brudar och överraskar oss. Både Per & Henrik har alltså vetat om detta i kanske 2 veckor eller så. Hmm... Man skall väl inte ha hemligheter i ett äktenskap??? Eller??  Hi Hi.

I och med att varken jag eller Linda e så där jättesugen på att klä ut oss så hade de klätt ut sig själv istället..

Så det var bara för mig att amma färdigt Elsa och så drog de iväg med oss..

Inget skämmigt hade de bestämt men det väckte helt klart uppmärksamhet när det tågade typ 15 vitklädda kvinnor med krona och gardiner som slöja genom Bengtsfors. Vi gick förbi parken där friskis och svettis höll på... där blev det en kort sväng med gymnastik och så gick vi till Rosellmagasinet för mat. Jättetrevligt var det. Har massor med bilder som jag skall försöka få uppladdat.. Skall be Per o hjälpa mig att fixa det på sin dator i och med att denna dator e knäpp i USB´n som nu varit en ursäkt i 100 år snart.. Men vi lagar nog denna så småningom eller hellre som Per vill.. köper en ny :-)


Ha det gott

Kram
Viktoria

 
 
Ingen bild

Jofi

29 juni 2007 11:11

Vad kul det lät! Ska ta mig i kragen och boka hotellrum i Sundsvall. Jag längtar efter att gosa med Elsa och ge hennes föräldrar en grattiskram! Så ät frukost i lugn och ro ni, Elsa sitter hos mig : )

 
Ingen bild

Madde

29 juni 2007 21:29

Vad kul det låter... "ti hi"
Jag höll på att försäga mig massor med gånger på förmiddagen! Vi hade nämligen varit hos Ingela kvällen innan och lilla Majsi var med... och man kan säga att det var FULLT ös! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 12 maj 2008 13:29

ja jag flyttar bloggen.. Låter denna stå kvar några veckor så att ni hittar till det nya hemmet.. KRamis Viktoria   Hit flyttar jag : http://viktoria-dennadagenettliv.blogspot.com/ ...

Av Viktoria - 8 maj 2008 22:44

Ja jag, mannen och dottern skulle på föreläsning om civilkurage och lite sånt.. men snuttis var på så gott prathumör så jag gick mest utanför med henne... Efter ett tag kom jag på att jag skulle gå ner till "stan" i Färgelanda där de har en "liten" s...

Av Viktoria - 6 maj 2008 20:03

Är snart helt färdig där uppe.. Ser fram emot grillkvällar där.. någon som vill komma :-) ? ...

Av Viktoria - 6 maj 2008 20:03

Lite blommor och blad..

Av Viktoria - 6 maj 2008 20:02

Snart står trädet i full blom.. Har satt en gammal våg i trädgården och på den en kruka med blommor.. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards