Alla inlägg under februari 2008

Av Viktoria - 29 februari 2008 08:48

..med kändiseriet när jag varit me på tv4..

Så jag stannar väl här hos er istället och behåller fötterna på jorden.


Igår tog jag och snuttan en turbotur och lämnade en beställning till MG och så skulle vi rusa hem till degen som stod på jäsning.. Men då träffade vi typ 200 pers så innan vi var hemma hade degen jäst riktigt länge.. Men bullarna blev toppengoda (inte för att jag smakade några ;-)

De är till Drivers Open som Per och gänget har nästa lördag. Blev åtminstone 40st för jag gjorde dem lite större och då blev det 40 som var typ jämnstora.. De andra får hamna i vår frys.

Snuttis hon drar sig fram på golvet och kryper över mattor och annat som gör att det tar fast. Hon har börjat stå lite här och var där hon kan få stöd.. Kanske blir hon en sådan som inte kryper så länge utan går rätt så snart.. Återstår att se.

Ha en härlig dag här ser det ut som om det blir rätt så bra väder..

Skall fixa ihop lite paket som skall postas och några brev me..

kram

Av Viktoria - 27 februari 2008 09:33

..så fint på golvet. Hon gillar verkligen sin lekhörna.. Nu har hon varit lite hostig några dagar. I söndags o måndags var hon lite hängig och trött men igår och idag är hon pigg. Igår tog vi en liten tur till Konsum och shoppade lite böcker till snuttan. Sedan på kvällen försökte Per klå mig i Alfapet som är vår nya "drog". Tror ni han klarade det ?? NÄ inte denna gången heller.. Man e liksom the ultimate Scrabble Star :-) Hi Hi

Idag skall vi tvätta och tvätta och tvätta och så pyssla lite på slutet.. Har en del att pyssla..

Ha en härlig dag..


Kram


Del 2.

Var uppe vid datorn och skulle ladda upp lite bilder samt betala lite räkningar och betala ut lön.. Då fick jag se detta..

Hur söt kan man vara.

Av Viktoria - 24 februari 2008 14:42

Ja nu har man då haft sina 15 minutes of fame..

I morse på Nyhetsmorgon så frågade de efter recept. Jenny som var programledare ville ha ngt med dumle så jag skickade in ett recept.

Så här står det..:


Malins dumlekakor

Jenny efterslyste sötsaker i direktsändning och fick dumlekakor som tips.

1 dl socker
200 gr smör
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver
Dumlekolor
Noblesse

Blanda ihop till en kakdeg. Fördela i folieformar och tryck ner ½ dumlekola i varje form. In i ugnen på 200 grader i ca 10 min. När du tar ur kakorna ur ugnen lägger du på en Noblesse som då smälter.

Receptet kom ifrån Viktoria Gradin i Bengtsfors.Publicerad den 24 februari 2008 10:38

(Malin e min svägerska som jag fått receptet från..

Pröva det för det är UNDERBART)

Här är länken till Receptet om ni vill se det "live" hi hi...

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/612317.html

Inte nog att det står på sidan.. De nämnde mitt namn i TV också.. TJa.. vet inte HUR jag skall kunna behålla fötterna på jorden efter en sådan sak..  Hi Hi *fniss*Kram

Av Viktoria - 22 februari 2008 18:32

Idag tog jag och snuttis en tur till Karlstad.. Ja med stopp i Åmål först..

Jag bestämde mig för en Bind-it-all maskin så jag ringde Anna på Annas Scrapbooking i Karlstad.. otur för mig så gick den sista igår.. Nåja tänkte jag,. provar åmål så jag ringde dit...men den fanns inte där heller.. Velade lite fram och tillbaka och kom på att jag och snuttis skulle unna oss en inspirationsdag.. Så in med oss i bilen och kosan mot Mitt lilla pysselrum i Åmål. En jättemysig affär med stort utbud trots den lilla lokalen.. Väl värt ett besök. Tänkte ta den andra pysselbutiken i Åmål men den har väl främst Panduro och det var jag inte intresserad av.

Efter en del prat i butiken så styrde vi kosan till Karlstad och Annas Scrapbook samt IKEA såklart. Handlade för mycket hos Anna och för mycket på IKEA men kände att jag fick mycke inspiration och känner mig nöjd med dagen. Tyvärr så bidde det ju rätt dåligt väglag på vägen hem men Norrbottning som man är så var det inga problem..

Skall försöka pyssla lite och visa upp här om någon dag.

Kram

Av Viktoria - 19 februari 2008 20:49

I lördags så var Elsa ute på sin första biltävling för att titta på när pappa körde Drivers Open. Hon fick möjlighet att prova sina söta rosa Peltor kids hörselskydd. :-)

Av Viktoria - 18 februari 2008 21:03

Har nu gjort 2 uppslag. Man hinner tyvärr inte så mycket pysslande, åtminstone inte med scrapbookingen när man har en liten snuttis som gärna vill va me.. Kort är lite lättare att hinna me eftersom de liksom inte tar så lång tid. Skall ta lite bilder och sätta in här så ni får se.. Letade reda på lite UL-bilder som jag skall ha på första uppslaget. Köpte några superläckra graviditetspapper när vi var i USA för 2 år sedan. Lite intressant att jag köpte dessa.. Jag hade ju inte ens tänkt på graviditet just då.. Tur jag sparade dem.

Nåja. Ni får hålla ut. Det tar nog en stund innan den LO´n är klar. (översättning av LO är Layout)

Ha en härlig kväll. Har skrivit upp lite nya länkar i min länklista..

Kram

Av Viktoria - 18 februari 2008 16:22

Jag oc snuttis har haft en riktig latdag idag.. Tänkte ta en riktigt låååång prommis men vi somnade i soffan... Det var riktigt gott.. Nåja.. dagen är ju faktiskt inte slut så vi kan ju faktiskt fortfarande ta den där långprommisen..

Får väl se..


Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards