Alla inlägg under november 2007

Av Viktoria - 30 november 2007 08:24

Gillar inte att skriva om sjukdom och sånt trist men vill bara upplysa om att det är läge för lite kycklingsoppa:-) ja så det alltid är i film.. Någon är sjuk och en vän kommer med kycklingsoppa..fast ni kanske aldrig har tänkt på det :-)

Hur som helst så ligger just nu snuttan i vår säng och sover, jag sitter här och uppdaterar lite och Per gick ner till soffan vid 3 tiden för han kunde inte sova, han är verkligen superförkyld. Jag och snuttis vi klarar oss rätt så bra.. Men när skall detta sluta.. Mamma säger att vi måste komma från denna råa luften.. gissar att hon menar att vi behöver flytta upp till NORRBOTTEN för att bli friska.

Igår jobbade jag lite i butiken.. satte fram julen inför skyltsöndag.. Har ju ingen direkt riktig skylt så folk måste allt komma in om de känner för att kika på min skyltning.. ganska smart egentligen.

Idag är det riktigt "pissväder" ute.. Sånt som gör att man faktiskt längtar till ordentlig vinter för en gångs skull.

Men vi skall egentligen inte klaga.. vi har det bra i vår lilla familj i vårat fina hus. Har förresten plockat vuxenpoäng i veckan.. nu skall ni få höra.

Sytt och hängt upp gardiner i vardagsrum samt i "matsalen". (5poäng)

Tvättat 3 tvättar varav en är i nu (2 poäng)

Sytt nya kuddar till soffan (1 poäng)

Dammtorkat på nedervåningen (4poäng) (har förresten lite kvar i köket..(-1poäng)

Lagat lunch till familjen nästan varje dag denna veckan (4poäng)..

Inte illa va..

Julundersökningen slutade med att de flesta INTE är klar med julen.

Jag är förresten inte helt klar heller..men adventsstjärnan är uppe i allafall.. Nästan alla klappar är färdiga dock.. :-)

KRam

Av Viktoria - 27 november 2007 14:59

Nu har snuttan på G sin andra tand. Ser ut som om hon får 2 tänder bredvid varandra längst fram i nedrekäken.. Hon e så go så..

Tyvärr har hon blivit jättesnorig igen.. Vi får väl se om det blir en sådan vinter då det kommer och går med förkylningen eller om hon snart blir helt frisk och kry..

Ha det gott

KRam

Av Viktoria - 27 november 2007 10:49

tyvärr blev snuttan snorig igen.. Men Per till räddning. Skulle inte på möte förrän vid 14 så då kunde han vara hemma med snuttan när jag skulle frissa mig. Har en bild att visa men den kanske inte är så bra... O andra sidan e man ju ingen fotomodell.. :-)

Annars e allt bra. Har hunnit med och dammtorkat i "öppenspisrummet", badrummet och burit undan lite grejer innan Snuttis vaknade igen. nu håller hon på att somna här på min axel så snart kanske jag kan fortsätta städandet :-)

Ha en härlig dag..

Kram

Av Viktoria - 24 november 2007 19:58


Liten tand...hoppas ni ser den

Har gjort en luciakrona till snuttan.. visst blev det bra.

Gissa vad pappa gillar för några bilar??


Kram

Av Viktoria - 23 november 2007 10:09

Spruta i tisdags...gick bra men Snuttan blev pumsig hela onsdagen, lite varm och lite trött. Fortsatt på torsdagen i lite samma stil. Märkte då att en liten tand precis hade trängt sig upp lite.. Så det var nog en till anlednig till hennes matthet.. och till att hon sitter och tuttar med fingrarna i munnen nästan hela tiden.. kliar nog för snuttis.

Annars har vi det bra. Per har fullt upp med möten om budgetar osv. Jag grejar med kort, får snart papper till julkorten våra, så de kan börja göras. Hade en kurs i butiken i söndags.. höll inte i den själv visserligen. Har nu en slags workshop i en av "byarna" på söndag samt scrapkurs i butiken på måndag. På lördag åker vi till NÄL och hälsar på en som Per känner som ligger på sjukhus sedan en tid tillbaka..

Idag snöar det som attan ute.. får se hur mycket som lägger sig på backen. Är fortfarande ganska fuktigt ute då det "nästan" regnade igår. (liksom duggade men ändå inte?? )

Funderar över de sista julklapparna men tror jag är liksom redo för julen.. Är bara ngn liten sak kvar att fixa.


Kram


ps. Omröstningen slutade med att de flesta önskade att en blogg uppdateras 3-5 gånger i veckan för att intresset skall hållas.. Så det e bara att sätta fart.. :-)

Av Viktoria - 19 november 2007 17:47

Ja rubriken är det Snuttan som har skrivit. :-)

Hon e klok min/vår lille tös.

Idag har vi badat här hemma i badkaret. Det var varmt och gott. Snuttan har lekt lite på golvet och även sovit  några svängar.

Själv har jag fixat iordning några brev som måste iväg imorgon.

Imorgon skall vi iväg och träffa några av mammorna och barnen från vår föräldrargrupp. Dessutom e det 6 månaders kontroll på G..med spruta och allt. Huja..

Ha det gott och kommentera massor .. Jag ser er men hör er inte :-)

Av Viktoria - 14 november 2007 20:04

Det firas med en gullig bild.

Kram

Av Viktoria - 14 november 2007 13:25

Elsa har varit förkyld hela helgen men kändes bättre igår.. tyvärr blev hon snorigare och hängigare idag igen.. Själv har jag också dragit på mig en lite förkylning.. inte så att jag inte orkar med ngt men tillräckligt för att det skall vara enerverande. Får se om vi går på barnrytmiken imorgon.. Kanske bättre att inte vara bland en massa barn.

Får ta och greja här hemma istället.

Annars e allt bara bra. Diskar, tvättar, virkar och stickar och gosar med snuttan såklart. Mest gosning blir det förståss.

Vad gör ni idag då.. ??

Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards