Direktlänk till inlägg 30 november 2007

3xförkylning..

Av Viktoria - 30 november 2007 08:24

Gillar inte att skriva om sjukdom och sånt trist men vill bara upplysa om att det är läge för lite kycklingsoppa:-) ja så det alltid är i film.. Någon är sjuk och en vän kommer med kycklingsoppa..fast ni kanske aldrig har tänkt på det :-)

Hur som helst så ligger just nu snuttan i vår säng och sover, jag sitter här och uppdaterar lite och Per gick ner till soffan vid 3 tiden för han kunde inte sova, han är verkligen superförkyld. Jag och snuttis vi klarar oss rätt så bra.. Men när skall detta sluta.. Mamma säger att vi måste komma från denna råa luften.. gissar att hon menar att vi behöver flytta upp till NORRBOTTEN för att bli friska.

Igår jobbade jag lite i butiken.. satte fram julen inför skyltsöndag.. Har ju ingen direkt riktig skylt så folk måste allt komma in om de känner för att kika på min skyltning.. ganska smart egentligen.

Idag är det riktigt "pissväder" ute.. Sånt som gör att man faktiskt längtar till ordentlig vinter för en gångs skull.

Men vi skall egentligen inte klaga.. vi har det bra i vår lilla familj i vårat fina hus. Har förresten plockat vuxenpoäng i veckan.. nu skall ni få höra.

Sytt och hängt upp gardiner i vardagsrum samt i "matsalen". (5poäng)

Tvättat 3 tvättar varav en är i nu (2 poäng)

Sytt nya kuddar till soffan (1 poäng)

Dammtorkat på nedervåningen (4poäng) (har förresten lite kvar i köket..(-1poäng)

Lagat lunch till familjen nästan varje dag denna veckan (4poäng)..

Inte illa va..

Julundersökningen slutade med att de flesta INTE är klar med julen.

Jag är förresten inte helt klar heller..men adventsstjärnan är uppe i allafall.. Nästan alla klappar är färdiga dock.. :-)

KRam

 
 
Ingen bild

Gaggan

30 november 2007 14:33

Jag håller fullständigt med din mamma. Flytta hit. Och om ni mot förmodan skulle bli förkylda så har jag ett jättegott recept på kycklingsoppa som jag skulle komma med till er så fort ni bara kraxa lite.

Kram Gaggan

 
kristina

kristina

30 november 2007 20:28

...och jag undrar hur många poäng jag får när jag i morgon haltar mej ner till lådan med ditt paket:-)))KRAM!

http://www.selhammer.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 12 maj 2008 13:29

ja jag flyttar bloggen.. Låter denna stå kvar några veckor så att ni hittar till det nya hemmet.. KRamis Viktoria   Hit flyttar jag : http://viktoria-dennadagenettliv.blogspot.com/ ...

Av Viktoria - 8 maj 2008 22:44

Ja jag, mannen och dottern skulle på föreläsning om civilkurage och lite sånt.. men snuttis var på så gott prathumör så jag gick mest utanför med henne... Efter ett tag kom jag på att jag skulle gå ner till "stan" i Färgelanda där de har en "liten" s...

Av Viktoria - 6 maj 2008 20:03

Är snart helt färdig där uppe.. Ser fram emot grillkvällar där.. någon som vill komma :-) ? ...

Av Viktoria - 6 maj 2008 20:03

Lite blommor och blad..

Av Viktoria - 6 maj 2008 20:02

Snart står trädet i full blom.. Har satt en gammal våg i trädgården och på den en kruka med blommor.. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards