Direktlänk till inlägg 15 oktober 2007

bloggade runt...

Av Viktoria - 15 oktober 2007 13:13

..och hittade Idépappans blogg .. Har den vid mina länkar. Tyckte den var kul

Lilla snuttan är bättre från sin förkylning idag och hon skall nu få bli påklädd och komma till köket.. Skall röra ihop pankakssmet.

Funderar även på att åka och handla lite "material" till Chocolate Chip Cookies.. En dunderstor deg som är nästan godare innan den blir kakor :-)

Blir massor och stora är de.. Recept??


450gr Smör (står osaltat men jag tar vanligt marg.)

4,1 dl socker

5,3 dl farin socker

4 stora ägg

14,5 dl mjöl (ungefär, du märker av på degen..)

1tsk salt

2 tsk bakpulver

2 tsk bikarbonat

1 tsk vaniljextrakt (har du inte så smaka av med vaniljsocker)


800gr choklad (hackade i rätt så små bitar. Brukar ta hälften mörk hälften ljus (ej vit)..)


175 grader på ugnen.

rör ihop allt och knåda in chokladen sist.

sleva ut med en glasskopa på plåt. Kom ihåg att de åker ut ganska ordentligt så inte för tätt..


Edit: In the bowl of an electric mixer fitted with the paddle attachment, cream together butter and sugars. Add eggs, one at a time, mixing well after each addition. Reduce speed to low and add both flours, baking powder, baking soda, vanilla, and chocolate; mix until well combined.

Utdrag ur Martha hur du gör när du rör ihop allt.. kanske är viktigt för resultatet :-) Kram


Smaka gärna på degen me..


ps. har översatt receptet från Martha Stewart så kanske kanske är inte måtten exakt men det brukar bli smarrigt.


Lycka till!!

 
 
Elin r

Elin r

15 oktober 2007 18:33

En kompis tipsade mig om sidan och jag i min tur tipsar dig. Om du inte redan besökt sidan så kan jag rekommendera sig att göra det, www.funkybaby.se. Kläderna är urgulliga samtidigt som de är läckra, tror de kan falla dig i smaken :)

Kram kram!

http://elinrydberg.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

16 oktober 2007 05:40

Låter som en farligt god kakdeg.

Kram

/Sussi

http://www.e-sussi.net

 
Ingen bild

Madde G

16 oktober 2007 12:10

En liten fundering, hur länge och var i ugnen ska de stå? tänkte testa. Hoppas att ni mår bra. Kramizar från mig!

 
Ingen bild

Viktoria

16 oktober 2007 17:18

Hej Madde G: ca 10-15 minuter.. du får som hålla lite koll på dem. De sväller upp och när de har sjunkit ihop så är det snart dags att ta ut. ibland får man ta ur dem lite innan de sjunkit ihop.. du får gå på känn lite :-) Kram o Lycka till..

 
Elin r

Elin r

16 oktober 2007 19:21

Tittade in på din länk till papper och sånt och såg att du skrivit 0923 som riktnummer till butiken, stämmer det eller har "tryckfels nisse" smugit sig in? :)

http://elinrydberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Viktoria

17 oktober 2007 10:00

Tack Elin för att du gjorde mig upplyst om riktnr. Jag fick väl hemlängtan när jag skrev Kalix riktnr istället.. fast jag nog var här när jag skrev det :-) Kram

 
Ingen bild

Gaggan

18 oktober 2007 06:42

Jag tycker att du bakar så att man får provsmaka.

Kram

 
Ingen bild

Jofi

18 oktober 2007 08:30

Hoppas ni har det bra du och lillgumman, blir säkert lagomt bortskämda båda två. Låter onekligen som goda cookies, är väl en fråga om man orkar åka till affären och handla ingredienser...
Kram och hälsa La familia

 
Christina W

Christina W

23 oktober 2007 13:04

Låter vansinnigt gott....men jag ska försöka låta bli annars lär jag äta upp allihopa själv

http://metrobloggen.se/godmat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 12 maj 2008 13:29

ja jag flyttar bloggen.. Låter denna stå kvar några veckor så att ni hittar till det nya hemmet.. KRamis Viktoria   Hit flyttar jag : http://viktoria-dennadagenettliv.blogspot.com/ ...

Av Viktoria - 8 maj 2008 22:44

Ja jag, mannen och dottern skulle på föreläsning om civilkurage och lite sånt.. men snuttis var på så gott prathumör så jag gick mest utanför med henne... Efter ett tag kom jag på att jag skulle gå ner till "stan" i Färgelanda där de har en "liten" s...

Av Viktoria - 6 maj 2008 20:03

Är snart helt färdig där uppe.. Ser fram emot grillkvällar där.. någon som vill komma :-) ? ...

Av Viktoria - 6 maj 2008 20:03

Lite blommor och blad..

Av Viktoria - 6 maj 2008 20:02

Snart står trädet i full blom.. Har satt en gammal våg i trädgården och på den en kruka med blommor.. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards