Direktlänk till inlägg 8 mars 2008

Sjuk...igen

Av Viktoria - 8 mars 2008 23:31

Ja idag så jobbade vi i butiken jag och snuttis.

Det gick så bra så..

Efter det så tog vi en tur till M,M o M. Det var trevligt att få komma förbi dem och hälsa på lite .. M hade blivit så stor så.. Hur som haver så satt jag med lilla snuttis i famnen och märkte att hon var lite varm. Kollade febern och den var strax över 38. -Hej då sa M för nu ville de inte bli sjuka igen.

På Kvällen skulle vi till L&H för andra försöket.. De har bjudit oss och några till en annan gång för ngn månad sedan men nästan alla blev sjuka..

Snuttis fick Alvedon och kändes mycket piggare så vi tänkte att vi chansar att åka dit en sväng. Var bara vuxna där och de är ju inte uppe i ansiktet på samma sätt som små barn.

Nåja det gick bra ett tag men runt 21 blev hon varmare så vi åkte hem.. Då var hon riktigt varm så det blev Alvedon och kallbad.. Kallbadet gillade hon verkligen inte.. och ändå så var det inte så himla kallt.. . Nu ligger hon här och sover,, febern har gått ner och hon e inte alls så varm. Får hålla oss hemma några dagar så hon inte får baciller av några barn.. Jag inbillar mig att barn är lite mer bacilliga.. de går ju inte och tvättar sig när de rört i vissa saker som vuxna gör på ett annat sätt..

Nåja.. Känner mig lite som en halvdålig morsa när jag tar med henne på middag med lite feber.. men formen var ju faktiskt ganska bra då..

Nåja, nu har vi gjort det och egentligen vet jag ju att hon inte blir sjukare för att vi var där.. men får ändå lite dåligt samvete...

Gjort är gjort och kommer aldrig mer igen.. så sa man alltid när man var liten och det kanske är läge att ta upp det gamla "ordspråket" nu igen :-)

Kramis


Ps. Heja Sibel och Nordman... Även om jag älskat Carola sedan urminnes tider så tycker jag faktiskt att hon behöver komma ner på jorden lite och bli som folk igen..

EXTRA: Kollade precis febern och den låg på runt 37 så det är ju "inget"..

Kram

 
 
stina ~maräng~

stina ~maräng~

9 mars 2008 14:00

Skönt att febern verkar ge med sig! Du, jag kommer gärna med på en pysselträff efter Påsk - behöver det känner jag.
Kram! Stina

http://stinamarang.blogg.se

 
Ingen bild

Jofi

9 mars 2008 18:46

Sjukt här också. Lucas har feber, men i dag är han rätt pigg. Elias galopperar omkring med en innebandyklubba mellan benen - leker häst. Kanske ses uppe i norr, vi åker dit helgen efter påsk (onsdag kväll till söndag). L-E får vara hemma och jobba ostört.
KRAMAR

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 12 maj 2008 13:29

ja jag flyttar bloggen.. Låter denna stå kvar några veckor så att ni hittar till det nya hemmet.. KRamis Viktoria   Hit flyttar jag : http://viktoria-dennadagenettliv.blogspot.com/ ...

Av Viktoria - 8 maj 2008 22:44

Ja jag, mannen och dottern skulle på föreläsning om civilkurage och lite sånt.. men snuttis var på så gott prathumör så jag gick mest utanför med henne... Efter ett tag kom jag på att jag skulle gå ner till "stan" i Färgelanda där de har en "liten" s...

Av Viktoria - 6 maj 2008 20:03

Är snart helt färdig där uppe.. Ser fram emot grillkvällar där.. någon som vill komma :-) ? ...

Av Viktoria - 6 maj 2008 20:03

Lite blommor och blad..

Av Viktoria - 6 maj 2008 20:02

Snart står trädet i full blom.. Har satt en gammal våg i trädgården och på den en kruka med blommor.. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards