Direktlänk till inlägg 6 januari 2008

Snökaos???

Av Viktoria - 6 januari 2008 11:40

Ja detta med snökaos.. Man måste nog vara "sörlänning" för att kalla åtminstone detta som vi har här i Bengtsfors för snökaos. Det snöar, javisst gör det det... men är det kaos, nej inte det minsta.. men inte är det helt bra skottat överallt men det kan ju bero på att traktorerna kör ut och skottar allför sent i mitt tycke i allafall.. Skulle de hålla undan hela tiden så skulle det inte bli så mycket snökanter.. Men visst, det kan ju tänka sig att det är kaos på andra ställen i västra o södra sverige.. Tycker det bara e lite underligt. Många gånger faller det dubbelt så mycket snö i både Lappland och Norrbotten men inte pratar man om kaos..

Annars har vi det bra. Snuttan ligger och sover och hennes pappa ligger också och sover. Jag sitter här och uppdaterar lite och kikar på Emil i Lönneberga. Ja den där Astrid Lindgren hon var allt en härlig dam.

Ha det gott och kommentera mycket.. det blir så mycket roligare då :-)


Kram



 
 
Ingen bild

Kerstin

6 januari 2008 12:36

God fortsättning!

Ja, jag måste hålla med angående "snökaos". Här är det likadant.

OJ HOPPSAN blev det vinter i år också...

Och inte verkar man veta att det finns något som heter SMHI heller. :o)

Må gott/Kerstin

 
Ingen bild

E-Type

6 januari 2008 14:46

Fram för mer kaos bara! När det är vinter så ska det ju vara snö.
En grå ,blöt vinter gör ju ingen(?) glad.
Så låt det snöa bara. Kram

 
kristina

kristina

6 januari 2008 17:55

Här har det snöat med...men nu töar det för fullt:-(Hoppas allt är bra annars?!Har du sett jag ska ha MölndalsTräffen igen?
Hade varit kul om du kunde komma:-)
Sköt om er alla!Kram

http://www.selhammer.blogg.se

 
Lenalandis

Lenalandis

6 januari 2008 22:41

Ikväll så satt sonen och hans flickvän och jag och härmade rumpnissarna i Ronja Rövardotter vi såg den på TV här om dagen. Hur i all friden kom hon på allt vilken fantasi... Vi kunde många repliker från de olika filmerna av hennes böcker. Köpte en bok till en kompis i julklapp den handlade om hur de spelade in hennes filmer. Ska nog köpa den till mig själv också. Jag gillar snö men inte precis när den kommer utan sedan när den lagt sig till rätta och den är bortskottad.... men kaos tycker jag inte det har varit men det gjorde inget om plogbilarna släppte ner plogen och plogade lite oftare.
Ha en skön vecka!

http://lenalandis.blogg.se

 
Ingen bild

Ingegerd

6 januari 2008 22:43

Jag har samma erfarenhet från min tid i Uppsala. Så fort det föll lite snö så blev det kaos och jag begrep aldrig varför? Är det vinter så ska det snöa eller hur?

 
Ingen bild

Madde

7 januari 2008 21:17

Så ni har kommit hem fråm allra djupaste norrland! Välkommen.
Vad då "KAOS" vem har sagt att det är kaos?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 12 maj 2008 13:29

ja jag flyttar bloggen.. Låter denna stå kvar några veckor så att ni hittar till det nya hemmet.. KRamis Viktoria   Hit flyttar jag : http://viktoria-dennadagenettliv.blogspot.com/ ...

Av Viktoria - 8 maj 2008 22:44

Ja jag, mannen och dottern skulle på föreläsning om civilkurage och lite sånt.. men snuttis var på så gott prathumör så jag gick mest utanför med henne... Efter ett tag kom jag på att jag skulle gå ner till "stan" i Färgelanda där de har en "liten" s...

Av Viktoria - 6 maj 2008 20:03

Är snart helt färdig där uppe.. Ser fram emot grillkvällar där.. någon som vill komma :-) ? ...

Av Viktoria - 6 maj 2008 20:03

Lite blommor och blad..

Av Viktoria - 6 maj 2008 20:02

Snart står trädet i full blom.. Har satt en gammal våg i trädgården och på den en kruka med blommor.. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards