Alla inlägg den 31 januari 2008

Av Viktoria - 31 januari 2008 13:00

Snuttis ligger och sover och jag fixar med bokföring inför årets deklaration.. Tänkte fixa mig en revisor i år då jag har haft en "anställd" är inte säker på att jag fixar allt själv då..

Håller också på att förbereda för måndagens premiär på webshoppen .  Här är det slaskigt och trist, snuttis är hostig och snorig och både jag och Per börjar känna lite av förkylning vi me..

I helgen får vi fint främmande.. Hmm förresten varför säger man främmande när man känner de som kommer ??? fundera på den du, kom gärna med förslag.

Jofi m. familj kommer fredag till lördag.. Tyvärr måste jag jobba på Lördag men Jofi kan ju faktiskt hänga me.. kanske hittar ngt kul att shoppa  :-) Snuttis kan ju vara med sin pappa .. och sin "storebror" som också kommer..

Annars är här bra.. Kan inte klaga.. Såg ett program härom dagen om Kastlösa i Indien.. Fy fasiken vilken förnedrande situation många lever i. Visar sig att över 1 miljon kastlösa får jobba som "dassrensare" dvs för "hand" rensa upp på offentliga toaletter och då pratar vi inte om Gustavsbergs toastolar utan två tegelstenar med ett hål mellan.. Och det fick de 900 rupier i månaden för.. Vet inte hur mycket det är men säkert inte mycket att hänga i julgranen.. Att det får vara så... ja det fick det egentligen inte men om 1 miljon har det "yrket" så verkar det ju minsann som om någon slår dövörat till..  Det värsta var ju att dessa stackars kastlösa trodde på att de hade gjort ngt dumt i sitt förra liv och därför kom tillbaka som kastlös.. Fy bubblan..  Så jag menar då kan man liksom inte klaga,, jo visst har jag en bad hairday men SO WHAT!!:. Vi borde minsann skämmas som klagar..


Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards