Alla inlägg den 1 juni 2006

Av Viktoria - 1 juni 2006 12:26

Ja nu har jag äntligen hämtat mig så mycket att jag "orkar" skriva i min blogg.Jag och J hade en härlig helg i Paris.. ja både härlig och förfärlig... Härlig från vristerna och upp och förfärligt från vristerna och ner.. Mina stackars fötter.. De har fått gå och gå och gå.. Jag resten av jag me men just fötterna har det varit synd om.. Vi hann med att se ALLT som man skall se när man är i Paris.. Tja det finns ju förståss mycket kvar.. Men vi har sett.. Sacre Couer, Eiffeltornet, Triumfbågen, Notre Dame, Louvren med Mona Lisa, Alexander III bron ( tror det var alexander..) Alla modeaffärer, suttit på mysiga (dyra) Cafeér, varit på Chocolaterier, ätit crepes med nutella och banan, käkat croissanter, druckit vin ( ett helt glas ;-) ) druckit en coca cola för 45:- (33cl) och mycket mycket mycket mycket mer... och så har vi gått också..sa jag det ;-) Hade ett bra hotell. Billigt och bra. Lärde oss Metron rätt snabbt så den har vi använt flitigt. Har shoppat på LaFayette och Printemps.. De finaste varuhusen.. Får rekomendera Lafayette för där kunde även vanliga människor med normala plånböcker handla. Åkt taxi från Gare de Nord till hotellet första dagen.. Vet inte om jag vill göra om det.. De kör som gaaaalningar.. Sett massor med Smart bilar.. Och andra bilar med som stått huller om buller vid parkeringsplatserna. Några åt ett håll och hipps vipps stod det en annan bil åt andra hållet..Trevlig stad, vacker med mycket gamla hus.. Hade det inte varit för alla berömda saker så är Paris inte helt olikt endel delar i Stockholm med alla gamla hus. Otrolig variation på olika nationaliteter.. Vet inte om jag skulle kunna beskriva en typisk fransman/fransyska.. Tja.. Finns mer att säga och mer att skriva om Paris men det får vi ta en annan gång..Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards